شناسه خبر : 96969
شنبه 17 دي 1401 , 09:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مجاهدی: آثار ادبی بسیار فاخری درباره "شهید سلیمانی" خلق شده است

مجاهدی: آثار ادبی بسیار فاخری درباره "شهید سلیمانی" خلق شده است

محمدعلی مجاهدی با حضور در محفل شعر "عقیق سرخ" گفت: شخصاً شاهد آفرینش‌ آثار ادبی بسیار فاخری از نظر ساختاری و محتوایی درباره شهید سلیمانی بوده‌ام.

 محفل شعرخوانی «عقیق سرخ» گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی با حضور جمع زیادی از شاعران آیینی کشور در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

شاعرانی همچون محمدعلى مجاهدى، علیرضا قزوه، ناصر فیض، محمود اکرامى‌فر، رضا اسماعیلى، مصطفى محدثى خراسانى، على محمد مؤدب، على داوودى، محمدمهدى عبدالهى، محمود حبیبى کسبى، حمید هنرجو، محمدمهدى خانمحمدى، اسماعیل شبرنگ، حسین خزایى، سیده فاطمه موسوى، فاطمه نانى زاد، فریبا یوسفى و ... در این جلسه شعرخوانی کردند. هم‌چنین دو شاعر پاکستانی، مهدی باقرخان و سرویش تریپاتی از کشور هند نیز در این مراسم حضور داشته و ابیاتی را به شهید سلیمانی تقدیم کردند.

در این مراسم، محمدعلی مجاهدی شاعر پیکشسوت و نام‌آشنا و دبیر شعر آیینی کشور حضور داشت. وی که پس از‌ مدت‌ها در جلسه‌ای حضور یافته بود، درباره اشعاری که پیرامون شهید سلیمانی سروده شده است، نکاتی را بیان کرد.

مجاهدی در ابتدای سخنان خود گفت: خوشحالم که امروز توفیق حضور در این محضر شریف را دارم و در محضر دوستان بزرگان شعر و ادب معاصر هستم؛ محفلی که اختصاص به تجلیل از جانفشانی‌های شهید سلیمانی دارد.

وی ادامه داد: شخصاً شاهد آفرینش‌ آثار بسیار فاخری از نظر ساختاری و محتوایی درباره شهید سلیمانی بوده‌ام. این سردار بزرگ، صرف نظر از اینکه یک مرد نظامی بوده، اما امتیاز بزرگی که نسبت به دیگر افراد داشت، این بود که از گام نخست در مرحله خودسازی و منیت‌سوزی‌ها قدم گذاشت. او مرحله به مرحله پیش آمد و وجودش متبلور شد تا اینکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. او در مسیری که در پیش گرفته بود، راسخ و استوار بود.

در این مراسم از محمدعلی مجاهدی نیز به پاس یک عمر فعالیت در عرصه شعر آیینی تجلیل به عمل آمد.

منبع: خبر گزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi